Mexico - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Laura Berg - WaarBenJij.nu Mexico - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Laura Berg - WaarBenJij.nu

Mexico

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 Januari 2014 | Mexico, Valladolid

De reis is soepel verlopen. Heerlijk dat er iemand met mijn naam op een bordje stond te wachten! Wel jammer van de kou en de regen. Ik had de boot van half 7 en met zo'n grote ferry merkte je niets van het weer buiten. Het hostel was makkelijk te vinden en na een inspectie van de kamer ben ik gaan slapen. Het was ijskoud 's nachts dus al mijn kleren over elkaar heen getrokken. Wel even wennen ook dat het hier zo vroeg licht is en dat je wordt wakker gemaakt door allerlei vogels. Maar het heeft ook wel wat. Lekker ontbeten en toen yoga gedaan op het strand tot het begon te regenen. Iedereen weer naar binnen en toen raakte ik in gesprek over duiken. Doordat het op Isla Mujeres al een week slecht weer is, wacht iedereen tot er weer gedoken mag worden. Dat bleek de volgende dag te gaan lukken. Om 8 uur moesten we ons melden en gingen we achterop een jeep naar de boot. De zee was erg wild dus we moesten met zn allen tegelijk het water in en direct afdalen. Dat ging eigenlijk wel prima. Heb voor het eerst een barracuda gezien en veel koraal dat ik nog niet kende. Het was wel hard werken door de stroming en daardoor had ik al snel geen lucht meer. Gezellig in een kringetje naar boven en door die hoge golven proberen op de boot te komen. Eenmaal op de boot werd ik direct zeeziek dus heb de tweede duik overgeslagen. Gelukkig maar want de rest was nog maar net van de boot af toen ik de hele boot onderkotste. Dat luchte wel enorm op ;)
Isla Mujeres is een geweldig eiland, maar niet als het 4 dagen zeikt van de regen. Op de dag van vertrek begon dan de zon te schijnen en dan ziet alles er heel anders uit. Inmiddels ben ik alweer 3 dagen in Valladolid. Het is een mooi hostel met een geweldige tuin en heerlijk ontbijt, maar er wonen erg veel muggen..mijn enkels zijn niet meer terug te vinden!
Gisteren naar Chitzen Itza geweest en vandaag ga ik zwemmen in een cenote. Morgen reis ik na een stop bij Ek Balam door naar Tulum om vervolgens via Chetumal naar Caye Caulker in Belize te gaan.
Jammer dat Mexico er al bijna op zit, want het is erg goedkoop. Het eten is erg lekker en de mensen zijn vriendelijk. De bussen werken hier verrassend goed voor weinig geld. Ook merk ik dat ik me al snel aanpas...wie had gedacht dat ik op dag 2 al zonder make-up en bh (per ongeluk vergeten na het ontbijt) rond zou lopen haha. Ik slaap prima op zo`n slaapzaal, maar douchen is een hele opgave als je uit een backpack moet leven hoor!

Liefs

(ps foto's staan op https://picasaweb.google.com/116774815719871206835/Mexico# maar dat is natuurlijk wel de ruwe versie..)

  • 12 Januari 2014 - 18:59

    Joop En Nel:

    Geweldig om je reis op deze manier te volgen Laura.
    Geniet ervan, wij komen 29 januari richting midden Amerika.
    Hoop wel dat het dan overal prachtig weer is.
    Fantastische voortzetting van je reis.
    Lieve groet,
    Joop en Nel.

  • 13 Januari 2014 - 09:20

    Rien:

    Hoi Laura,

    Leuk hoor het contact via skype gisteren en nu weer je foto's. Wat een armoedige zooi daar.
    Wel hebben ze een mooie boot. Heb even gekeken naar de foto's van Cenote en dat zier wel erg mooi uit.
    Op naar het paradijs van Belize dan maar.Als het zo snel gaat , kom je dan ook eerder terug?

    Gr. Rien en Wiebel.

  • 14 Januari 2014 - 20:36

    Zusje:

    Hi zus!
    Klinkt allemaal goed.
    Knap van je dat je je zo snel al aanpast
    Hier nog steeds geen winter....
    Liefs, xx

  • 15 Januari 2014 - 17:43

    Rien:

    Hoi laura, leuk je weer gesproken te hebben op Skype. Heb je nieuwe foto's net bekeken , mooi hoor.
    Spreek je snel weer.

  • 16 Januari 2014 - 13:04

    Martha:

    Hoi Lau,

    Stoere nicht,....
    Mooie foto's heb je al gemaakt en ook al gedoken.....wauw!
    Fijn dat je al zo ontspannen bent, geniet lekker verder...xxx

  • 16 Januari 2014 - 16:48

    Jonne:

    Hey lieverd,

    Klinkt alsof je je draai met dat reizen alweer redelijk gevonden hebt! Leuk om te lezen wat je tot nu toe (in 1,5 week) al hebt meegemaakt. Je zal nu wel in Belize zitten. Was daar niet die blue hall(?) waar je t geld niet voor over had? Ik hoop dat je daar mooi kunt duiken. Ja muggen I know...goed smeren. En straks worden je benen wel iets ;-) bruiner dan valt t wat minder op :-) Al een lekkere Mexicaan tegen t lijf gelopen ;-) En ja, dat van die make-up boeit daar idd niet.. Behlave natuurlijk als je n leuke Costaricaan tegen t lijf loopt! Al leuke mensen ontmoet?
    Hier zeikt t van de regen en het is nog steeds 9 graden :-( Vanavond tennissen: buiten! Verder hier zn gangetje...Van t weekend shoppen in Nijmegen en zondag mn moeders verjaardag! Tot snel xxxx

  • 16 Januari 2014 - 16:54

    Jonne:

    Wat n gave foto's al!!! Zag ik daar ook niet die blue hole hall? (whatever dat gat?)

  • 19 Januari 2014 - 15:31

    Jutha:

    Gaaf hoor Laura!!

  • 20 Januari 2014 - 20:22

    Christel:

    Hoi Laura, Wat heb je al veel gedaan in zo'n korte tijd! En wat ziet dat er goed uit! Wat een mooie kleuren, planten en die zee... ! Prachtig hoor! Geniet maar lekker! Op school in je klasje alles goed! Ik zal woensdag de post bezorgen! Spannend met die haaien!!! Maar dat hoort natuurlijk wel bij piraten! Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Valladolid

Centraal-Amerika

Van januari t/m april zal ik rondreizen van Mexico naar Panama!

Recente Reisverslagen:

28 April 2014

Welcome home party

28 April 2014

Panama

08 April 2014

Costa Rica

24 Maart 2014

Nicaragua

12 Maart 2014

El Salvador
Laura

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 3454

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 23 April 2014

Centraal-Amerika

12 November 2010 - 24 December 2010

Argentinië

12 Juli 2009 - 08 Augustus 2009

Spaans leren in Spanje

Landen bezocht: