Honduras - Reisverslag uit Utila, Honduras van Laura Berg - WaarBenJij.nu Honduras - Reisverslag uit Utila, Honduras van Laura Berg - WaarBenJij.nu

Honduras

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Februari 2014 | Honduras, Utila

Op de derde dag in Livingston waren er dan genoeg mensen en konden we naar Utila vertrekken. Dat was een lange dag reizen met boot, bus en boot.
Dwars door de gevaarlijkste stad ter wereld San Pedro Sula, maar daar heb ik weinig van gemerkt. De laatste boot was de Utila Princess, een ferry die je in een uur van vaste land naar het eiland brengt. Ik had al gehoord over deze ferry en heb van tevoren 2 reistabletjes ingenomen. Daar was ik erg blij mee, want de zakjes en tissues werden non-stop uitgedeeld.
Bij aankomst stond er een hele horde mannen met bordjes te wachten en te roepen. Samen met de Turkse Irem gingen we met een busje naar Utila Dive Center. Na een lange dag reizen moesten we ook nog papieren invullen en daarna werden we naar het hotel gebracht.
De 5 dagen erna ben ik elke dag 2 keer gaan duiken. De bedoeling was dat ik op de ochtendboot mee zou gaan omdat ze verderweg zouden gaan. Ik ontdekte al snel dat zo lang op een boot zitten en vroeg mijn bed uit gaan niets voor mij was. Dus de rest van de dagen ben ik lekker de middagen gaan duiken. De laatste dag heb ik een onderwatercamera gehuurd dus sorry alvast voor alle mislukte selfies!
Na al die duiken voel ik me eindelijk heerlijk relaxed en kom ik met een halve tank weer boven. Ook kan ik nu iets van heel dichtbij bekijken zonder koraal te beschadigen.Utila staat bekend om de walvishaai en de dag dat we aankwamen hadden ze die gespot. Helaas daarna niet meer.
Het duiken is prachtig. De duikplekken verschillen niet veel door koraal of vissen, maar wel door hoe ze opgebouwd zijn.
Er waren 2 plekken die ik erg gaaf vond omdat je door openingen moest zwemmen en als je dan weer omhoog zwom, dan was er overal om je heen koraal. Het duikcentrum was een goede plek om de hele dag rond te hangen, want als ik niet aan het duiken was dan hing ik op de steiger, aan de bar of in het water. Het eiland is niet mooi en zelfs wat viezig. En ook het eten viel wat tegen..weinig vis! Maar het was een gezellige week en mijn doel om ontspannen te kunnen duiken heb ik gehaald.

Om het eiland te verlaten moest ik weer op dezelfde ferry..deze keer was nog erger dan de heenweg.
Weer een hele dag reizen om uiteindelijk naar Copan in Honduras te gaan.
Door een schietpartij in San Pedro Sula liepen we vertraging op. Eenmaal in de goede bus deden we daarom een quiz. Als je een vraag goed had mocht je voor in de luxe stoelen zitten. En ik won ,door de vraag hoe het meer in Honduras heet, goed te beantwoorden.
Bij aankomst in Copan een hele gezellige avond gehad. Ik ben dol op hostels met een keuken. Ik kook dan wel niet, maar het is altijd een goede plek om rond te hangen. Helaas geen bed voor de volgende nacht dus heb ik weinig van Copan gezien en kon ik de volgende dag direct door naar Antigua. Dus terug naar Guatemala.
Ik ga verder niets zien van Honduras. Er is weinig dat ik zou willen zien en het land voelt toch zeker anders dan de andere landen.

Foto's van het duiken staan hier>
https://picasaweb.google.com/116774815719871206835/Honduras

Liefs!

  • 19 Februari 2014 - 08:44

    Rien:


    Hallo Laura,
    Nou je foto,s / selfies van onderwater zien er prachtig uit. Ik heb de meeste weer op een stick gezet om aan oma te laten zien

  • 19 Februari 2014 - 09:57

    Michel:

    Cool! Krijg ook zin om weer eens te duiken als ik je foto's zo zie...

  • 19 Februari 2014 - 13:00

    Joop En Nel:

    Halle Laura,

    fantastisch om weer wat van je te horen.
    Wat een avontuur is het.
    Wij zijn alweer terug van onze Panama Cruise met de m.s. Statendam.
    Het was een geweldige reis, maar totaal niet te vergelijken met de avontuurlijke reis die jij maakt.
    Cruisen is heel relaxed en je wordt tot in de puntjes verzorgt en verwend, maar de landen zie je maar in een "nutshell".

    Na 50 jaar het Panamakanaal weer doorvaren was een hele belevenis om mee te maken.

    Jij gaat naar Antigua ( Guatemala), daar waren wij 8 februari. Een erg gezellig stadje met veel toeristen ( vooral back packers). Wij hebben het plaatsje bezocht en een koffie plantage.Indrukwekkend zijn ook de vulkanen.

    In Cabo San Lucas ( Mexico) zijn wij walvissen gaan spotten. Om deze tijd trekken de walvissen daar naar toe om te jongen. We hebben genoten van de walvissen,vooral als ze duiken en de staarten komen uit water en als ze uit het water recht naar boven komen is indrukwekkend. In het echt is het toch bijzonderder dan in een natuurfilm.

    Gartagena ( Colombia) heeft een heel mooie oude binnenstad en een fort dat stamt uit de tijd van de spanjaarden.

    Het regenwoud van Costa Rica is indrukwekkend.We hebben helaas niet veel dieren gezien,wel leguanen en vogels. De mooiste vogel was de Toekan.Als je de kleuren van de Toekan midden in het groen ziet dan is het echt "wow".

    Colonial Leon in Nicaragua is ook een mooi historische plaats.Wat opvalt is dat Nicaragua veel minder toeristisch is dan de omliggende landen. Met bijna geen toeristen beleef je zo'n stad en bevolking heel autentiek.

    In Puerto Chiapas (Mexico) hebben we een boottocht gedaan door de Mangrove. Dat hebben we op eerdere reizen al meer gedaan,maar blijft boeiend om vooral ook dieren te spotten,in dit geval vogels.

    Op de Bahama's konden we helaas niet van boord. Door het onstuimig weer kon er niet getenderd ( met kleine bootjes van het schip naar de wal) worden.

    Wij zijn weer benieuwd naar je volgende verslag.

    Lieve groet,
    Joop en Nel.







  • 20 Februari 2014 - 13:02

    Rien:

    Halo Laura,

    Wederom mooie foto's van rond de vulkaan. Gaan ook weer mee naar Oma.

    Gr Rien en Wiebel

  • 21 Februari 2014 - 18:14

    Martha:

    Je duikfoto's zien er erg relaxed uit, wat ben je ontspannen....goed joh! Wel een beslagen brilletje....tandpasta!!! Xxx

  • 22 Februari 2014 - 12:57

    Jonne:

    Hey Lau,

    Leuk om weer van je te horen! Weer n hoop beleefd en meegemaakt! Honduras verder dus niet zo bijzonder..? Haha the queen on her throne in de bus haha! Had ook niet anders verwacht ;-)
    Leuke reisgenoten? Geniet van al t moois dat je meemaakt wijffie!
    Hier alles z'n gangetje! Een heerlijk rustige voorjaarsvakantie gehad met uiteraard veel etentjes en borrels! Zo weer..
    Morgen nog n dagje heerlijk keutelen en de sluitingsceremonie van de Olympische Spelen kijken. We hebben er al 22 en hopelijk komen er daar vanmiddag nog 2 bij voor de mannen en vrouwen bij de ploegenachtervolging.
    Pas goed op jezelf en op elkaar! Maak van elke dag n feestje!!!

    Liefs, kus Jonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Honduras, Utila

Centraal-Amerika

Van januari t/m april zal ik rondreizen van Mexico naar Panama!

Recente Reisverslagen:

28 April 2014

Welcome home party

28 April 2014

Panama

08 April 2014

Costa Rica

24 Maart 2014

Nicaragua

12 Maart 2014

El Salvador
Laura

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 3455

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 23 April 2014

Centraal-Amerika

12 November 2010 - 24 December 2010

Argentinië

12 Juli 2009 - 08 Augustus 2009

Spaans leren in Spanje

Landen bezocht: