Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Laura Berg - WaarBenJij.nu Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Laura Berg - WaarBenJij.nu

Nicaragua

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Maart 2014 | Nicaragua, Granada

Aan de rand van de weg in el cuco werd ik opgepikt door een shuttlebusje en die zou ons in 7 uur naar Leon in Nicaragua brengen. Het was een hele luxe manier van reizen..wifi, muziek en films. Ondertussen hebben we 3 keer de grens overgestoken! Het gekke is alleen dat niemand me heeft gezien! Je geeft je paspoort aan de chauffeur en terwijl wij een filmpje kijken gaat hij naar binnen met de paspoorten! Ideaal, maar ook wel vreemd natuurlijk. In Leon was het bloedheet. Ik heb wat door de stad gelopen, geshopt en muurschilderingen en kerkjes en de cathedraal bekeken.
Na een paar dagen door naar Granada en daar was het nog heter. Ik besloot dan ook om naar een kratermeer vlakbij te gaan om lekker wat af te koelen. Laguna de apoyo was een echt paradijs en het water eindelijk eens makkelijk toegankelijk ( niets geen geklim over glibberige rotsen of springen van een veel te hoog platform) en ik ben er 3 dagen gebleven.
Terug in Granada was het gelukkig iets koeler met wat wind dus heb ik de stad kunnen verkennen. Net als leon een koloniale stad met veel kerken die lijken op slagroomtaarten. Het hostel had een zwembad dus daar heb ik veel in gelegen. Ook had dit hostel leuke (en hele maffe) mensen, onbeperkt pannenkoeken voor het ontbijt en elke dag gratis 10 minuten naar huis bellen! Vanaf Granada met de meiden met wie ik al vanaf el tunco reis, naar isla Ometepe. Daar moet je wel even wat moeite voor doen om er te komen, maar ook dat is weer gelukt. Op het eiland zijn 2 hele mooie vulkanen..heel dramatisch ziet het er uit en klimmen is zo'n 10 uur..niets voor mij dus! Ik geniet meer van het uitzicht vanaf beneden. Ook vind ik het erg jammer dat je helemaal de vulkaan niet ziet als je m beklimt.
Een lange strandwandeling gemaakt om te eindigen in ojo del aqua, een zwemparadijs van bronwater. Vanaf het eiland weer een pittig reisje naar San Juan del Sur. We hadden nog een ongeluk met de taxi, maar alleen de fietser was gewond. Na 2 uur vertalen op het politiebureau kwam ik alsnog aan. In San Juan heb ik in de zee gezwommen die eens echt koud was. Ook ben ik naar de top van de berg gewandeld om een Jezus van 26 meter hoog te zien. Ik heb ook weer erg lekker gegeten daar.
Na San Juan via Granada naar Managua. Daar vertrok mijn vlucht naar de Corn Islands. De eerste 12 mensen mochten in een piepklein vliegtuig..en ik had nummer 12! Na aankomst op big corn ben ik met een boot overgestoken naar little corn island.Prachtig blauw water, witte zandstranden en veel vis om te eten en te zien.
Ik heb mijn hutje op het strand een week gedeeld met Jurriaan uit Amsterdam. We hebben gedoken, gesnorkeld, om het eiland heen gewandeld ( en geklauterd) en vooral lekker gegeten, gedronken en uitgerust. Zon tropisch eiland is supermooi en hetgrappige is dat je veel luxe verwacht, maar eigenlijk is het meer kamperen hoor.
Alleen s nachts stroom, wc doorspoelen met een emmer, muggen uitroken met wierook, douchen in het donker! haha Na little corn nog 2 dagen op big corn geweest om daarna weer terug te vliegen naar Managua voor mijn laatste 2 chickenbussen! En die waren weer vermakelijk! In de 1e viel ik met backpack en al van mij stoel toen we een bocht namen. Gelukkig werd ik zo weer op mijn stoel geduwd. De 2e en allerlaatste mocht ik mijn bankje delen met een doos kuikens! Nu in Granada even flink (goedkoop) boodschappen doen en dan morgen de grens over naar Costa Rica!
Ow ja..en na 2 weken twijfelen heb ik net mijn haar maar af laten knippen!

Veel liefs!

Foto´s staan hier:
https://picasaweb.google.com/116774815719871206835/Nicaragua

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Centraal-Amerika

Van januari t/m april zal ik rondreizen van Mexico naar Panama!

Recente Reisverslagen:

28 April 2014

Welcome home party

28 April 2014

Panama

08 April 2014

Costa Rica

24 Maart 2014

Nicaragua

12 Maart 2014

El Salvador
Laura

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 3456

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 23 April 2014

Centraal-Amerika

12 November 2010 - 24 December 2010

Argentinië

12 Juli 2009 - 08 Augustus 2009

Spaans leren in Spanje

Landen bezocht: