El Salvador - Reisverslag uit El Cuco, El Salvador van Laura Berg - WaarBenJij.nu El Salvador - Reisverslag uit El Cuco, El Salvador van Laura Berg - WaarBenJij.nu

El Salvador

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 Maart 2014 | El Salvador, El Cuco

vergat ik helemaal te vertellen dat ik ook nog een cadeautje voor mn verjaardag heb gekocht! Op de pacaya vulkaan is de enige lavashop ter wereld en daar heb ik oorbellen gemaakt van lava gekocht!

Terug naar El Salvador..de grensovergang was even zweten voor mij. Iedereen was zo klaar maar met mijn paspoort verdwenen ze naar achteren! Honduras, Guatemala, El Salvador en Nicaragua zijn CA4 landen. Dat betekent 1 stempel voor alle 4, maar ik had er al 3 van vorige grensovergangen. Na een half uur mocht ik dan toch verder! Aangekomen in El Tunco ben ik direct in het zwembad gedoken want El Salvador is bloedheet! Zonsondergang met een drankje en dj bij een strandtent en daarna de nodige flor de caňa (rum) met ananassap in het hotel. Het bleek onmogelijk om te slapen. Na uren staren naar mijn spaanse buur, italiaanse buur, het plafond en luisteren naar een kotsende brit, ben ik naar een hangmat buiten verhuisd. De volgende dag kon ik naar een kamer op de begane grond die koeler was. Het strand is zwart aan deze kant van het land en dat betekent dat je er niet echt op kunt lopen of liggen. Toch even geprobeerd, maar zelfs de zee was lauw! Wel gave golven!
Op het strand door een bij gestoken en daardoor had ik een hand als een olifant..!
Mijn eerste surfles gehad en dat was hard werken! Met je armen peddel je de zee op en daar lig je dan te wachten op een goede golf. Als het zover is geven ze een duwtje en dan moet je proberen om op de surfplank te staan. Dat had ik eerst geoefend op het strand. Bij de laatste poging bleef ik dan toch even staan!

Na el Tunco ben ik naar El Cuco gegaan. Een soort resort aan het strand. Veel gezwommen en geluierd en met een paar meiden en een surfdude naar een feria geweest. Een soort heideweek of kermis zeg maar! Daar waren we de enige toeristen dus we hadden veel bekijks. In de arena was er een danswedstrijd en daarna begon de rodeo show met stieren. Leuk om mee te maken en erg onschuldig. Op mijn laatste dag in el Cuco mocht ik helpen om baby schildpadjes naar de zee te brengen. Super om te doen!
Vanaf El Salvador neem ik een shuttle naar Nicaragua.

foto s van El Salvador staan hier:

• 12 Maart 2014 - 17:42

Joop En Nel:

Gaaf Laura, maar zo te lezen is het soms wel afzien.
    Ben benieuwd naar het verhaal van Nicaragua, ga je ook naar Leon?
    Nog geen heimwee naar huis ?

• 14 Maart 2014 - 21:55

Jutha:

Heel leuk om allemaal te lezen Laura!
    En wat een mooie foto's!!